În 2007, IHS Romania srl a prezentat lunar câte o informaţie legată de problemele importante cu care se confruntă oraşele.
Informatiile furnizate de-a lungul celor 12 luni au sustinut un mesaj comun: acela ca "a trai urban" inseamna mai mult decat a trai intr-un oras [...]
Dezvoltarea economica, din ce in ce mai rapida, mai consistenta si mai spectaculoasa, este insotita si de efecte sociale la nivel urban, unde populatia este la randul ei in crestere, tocmai ca urmare a unor momente ciclice de boom economic.
Managementul oraselor cere cunostinte si experienta, care se reflecta in deciziile pe care actorii responsabili le iau in procesul de planificare.
Spatiul public al unui oras acumuleaza valori functionale si simbolice care reprezinta identitatea culturala a locului
Acceptand diferenta de scara, problemele locuirii sunt similare. O locuinta accesibila reprezinta un obiectiv similar pentru toate guvernele. Totusi, politicile si instrumentele folosite de guverne sunt diferite.
Cum in cele mai multe tari din lume, cea mai mare parte a PIB se produce in orase, interesul pentru economia urbana si pentru dezvoltarea economica a oraselor a crescut atat in randul administratiilor publice, cat si al cercetatorilor si specialistilor.
Planul de management dedicat unui centru istoric, integrat ca parte activă a unui oraş contemporan, trebuie să identifice şi să gestioneze schimbările condiţiilor socio-economice şi aspiraţiilor comunităţii, într-un mediu instituţional complex.
Caracterul specific al oraselor cu centre istorice rezultă din valoarea acestora ca elemente de patrimoniu istoric şi cultural, reprezentand un factor de atractie pentru locuitori, afaceri si vizitatori.
In luna martie, la inceput de primavara, Focus urban propune reconsiderarea oraselor ca locuri de viata, de recreere si de grija pentru natura, facand trimitere la cateva studii de caz din Europa
Proiectele de dezvoltare urbana depasesc in cele mai multe cazuri capacitatea de finantare a bugetelor locale.
Patrimoniul tangibil este important in marketing-ul oraselor. Cladiri representative, monumente, piete publice cu valoare culturala sunt prezente ca tinte turistice.
Migratia populatiei si a capitalului genereaza o noua matrice cantitativa si calitativa a cererii pentru infrastructura si servicii urbane.